SophieOst / Shutterstock.com

Nieuws Melk

Duitse consument laat plantaardige yoghurt staan

2 Juni 2022 - Klaas van der Horst

Duitse consumenten staan niet meer superenthousiast in de rij om zuivelalternatieven te kopen. Bij drinkmelkvervangers en de kaasalternatieven is de groei lager dan in de twee voorgaande jaren, bij de yoghurtvervangers is in de eerste vier maanden van het jaar zelfs minder afgezet.

Dit blijkt uit gegevens die het Duitse ZMB verzamelt. De afzet tussen januari en april daalde met 9% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het gaat overigens om relatief kleine volumes plantaardige yoghurt: krap 4.000 ton per maand. 

Bij de melkvervangers viel in de eerste vier maanden van dit jaar nog een groei te meten van gemiddeld bijna 10%, met een piek in de eerste drie maanden. In april zakte de groei vrijwel helemaal weg.  De volume-afzet bedroeg in deze maand bijna 30.000 ton.

De markt voor kaasalternatieven deed het nog het best en groeide met gemiddeld bijna 17%. Toch werd in april slechts zo'n 500 ton product verkocht in heel Duitsland. 

Heeft u een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Klaas van der Horst

Klaas schrijft over de zuivelmarkt en eetbare olie. Ook alles wat te maken heeft met de zuivelsector heeft zijn warme aandacht. Klaas heeft een brede interesse en probeert de dingen liefst in een breder perspectief te zien.

Nieuws Bedrijven

Povere oogsten bezorgen fabrikanten hoofdbrekens

Analyse Vlees & Eiwit

Eiwittransitie blijkt gebaat bij minder communicatie

Nieuws Grondstoffen

Bonen niet als grondstof eiwit zien maar als voedsel

Achtergrond Vlees & Eiwit

Steak en entrecote taboe bij Franse vleesvervanger

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden