De Food & Beverages-tak van DSM heeft er een goede eerste helft van 2022 opzitten. De verkoopomzet groeide met 10% naar €753 miljoen. Dat had nog meer kunnen zijn, ware het niet dat het bedrijf tijdens het tweede kwartaal last had van leveringsproblemen.
In totaal groeide de verkopen van de Health, Nutrition & Bioscience-tak van het Limburgse bedrijf met 10% naar zo'n €4 miljard. Hieronder vallen ook Animal Nutriton & Health en Health Nutrition & Care, ook deze divisies groeiden met 10%. De nettowinst groeide met 14% naar €335 miljoen. De nettowinst van het gehele bedrijf bedroeg €458 miljoen.
De volumes van het bedrijfsonderdeel voedsel en dranken groeiden met 5%, ook de prijzen stegen met dat percentage. Vooral de zuivel-, bakkerij-, drank- en hartige producten kenden een goede organische groei. Andere productgroepen die goed presteerden waren dierenvoeding en plantaardige alternatieven voor vlees en vis.
De volumes van de dierenvoedingstak daalden met 1%, maar dankzij een prijsstijging van 11% steeg de monetaire waarde van de verkopen alsnog met 10%. De netto-omzet bedroeg €1,83 miljard. De gezondheidstak zag de verkoopwaarde groeien met 9% naar €1,4 miljard. De volumes stegen met 5% en de prijzen met 4%.
Dieetsupplementen en babyvoeding
Vooral de dieetsupplementen presteerden goed en de baby- en peutervoeding herstelde zich goed. Daarnaast presteerden, farmacie, medische voeding, persoonlijke verzorging en biomedische producten goed.
Het brutowinstmarge van DSM daalde met 0,18% naar 19,5%. Dit komt vooral door prijsstijgingen die het bedrijf niet geheel kon compenseren.