Happy Trails, dat chocoladeballetjes maakt die in het snackschap staan bij onder meer Albert Heijn en Dekamarkt, is een crowdfundingcampagne begonnen om de groei van het merk te versnellen. Het bedrijf wil de omzet dit jaar verdrievoudigen ten opzichte van 2023.
Happy Trails werd bijna twee jaar geleden gelanceerd, telt vier smaken en is momenteel verkrijgbaar bij ruim duizend locaties in Nederland, onder meer bij Albert Heijn, Dekamarkt, Xenos en Poiesz. Dat aantal wil het bedrijf dit jaar verdubbelen naar tweeduizend verkooppunten.
De afgelopen tien maanden gingen er naar eigen zeggen 190.000 zakjes chocoladeballetjes over de toonbank en over 2023 boekte de producent een omzet van €350.000. Dit jaar wil de onderneming groeien naar een omzet van €1 miljoen. "Wij hebben een positief eigen vermogen, geen schulden en alles zelf gefinancierd", aldus Happy Trails in een persverklaring.
De onderneming is een crowdfundingcampagne begonnen om (gefaseerd) €150.000 op te halen. Met het groeigeld wil het bedrijf meer naamsbekendheid genereren, groeien bij bestaande klanten en in het aantal verkooppunten. Ook willen Happy Trails-oprichters Youri van Slingerland en Olaf Ouwerkerk de komende jaren voor meer categorieën producten ontwikkelen onder het merk Happy Trails.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.