Na Albert Heijn zet nu ook Jumbo in op het witte ei. In samenwerking met het concept Jegg introduceert de supermarktketen een nieuwe lijn witte eieren met drie sterren van het Beter Leven-keurmerk. Het concept krijgt de naam Keilekker.
Naast het dierenwelzijnskenmerk heeft het bedrijf een duurzame voedingsstrategie. De kippen worden gevoerd met reststromen en krijgen daarnaast levende insecten te eten. Daarnaast maakt het concept gebruik van in-ovo sexing, waarbij de haantjes al in het ei herkend worden.
De keuze voor witte eieren past binnen een trend. Steeds meer bedrijven zetten in op witte eieren omdat kippen die witte eieren leggen net iets productiever zijn. Daardoor is de voerconversie wat beter en de uitstoot per ei lager. Sinds medio mei stapt Albert Heijn voor het huismerk volledig over op witte eieren om de totale ecologische voetafdruk te verkleinen. Mocht het nieuwe concept slagen, dan ligt een dergelijke stap ook voor de Jumbo voor de hand.