Wouter Baan wordt per 1 januari 2024 de nieuwe hoofdredacteur van de redactie van de platformen Boerenbusiness.nl en Foodbusiness.nl. De 33-jarige Baan is - op een klein uitstapje na - al geruime tijd lid van de redactie, waar hij specialist vooral de markten van zuivelproducten en (varkens)vlees volgt.
Hij volgt Eric de Lijster op, die een nieuwe functie binnen DCA MultiMedia, de uitgever van Boerenbusiness.nl en Foodbusiness.nl, gaat bekleden. De Lijster blijft in deze nieuwe functie wel nauw betrokken bij het redactieteam. Baan geeft in een reactie aan uit te kijken naar zijn nieuwe rol, waarin hij verantwoordelijk wordt voor de redactionele artikelen, marktdata, video's en podcasts op de websites.
"Ik ben trots om ons gedreven team van marktspecialisten te mogen aanvoeren en kijk uit om ook volgend jaar in mijn nieuwe rol als aanvoerder intensief met hen te mogen samenwerken. Ons doel is en blijft onze abonnees in de food- en agrisector te voorzien van kwalitatief sterke autonome informatie van de agrarische en financiële markten, waarbij we ook de belangrijkste politieke ontwikkelingen niet uit het oog verliezen."
Marktinformatie en data
Baan blijft als hoofdredacteur ook de zuivel- en vleesmarkten volgen. "Het is goed om dicht bij de ontwikkelingen in de keten te staan en direct contact te houden met de partijen in de markt. Mijn ambitie is dan ook om te kijken hoe we onze marktinformatie en data in optimale vorm aan onze abonnees kunnen blijven aanbieden."
Afzwaaiend hoofdredacteur De Lijster geeft aan content te zijn met de benoeming van Baan. "Wouter is jong, maar weet met zijn jarenlange ervaring in ons team precies hoe het DNA van Boerenbusiness en Foodbusiness in elkaar zit. Met zijn frisse blik op onze strategie van de websites heb ik er alle vertrouwen in dat we onze huidige abonnees aan ons kunnen blijven binden, terwijl ook steeds meer ondernemers en bedrijven in de boerenbusiness en foodbusiness zich als nieuwe abonnee bij ons thuis gaan voelen."
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.