Müller UK & Ireland is van plan om CO2-emissies van hun melkleveranciers te beperken door realtime data-analyse. Het project speelt een belangrijke rol bij de ambitie van Müller om de emissies op boerderijen in 2030 met 30% te hebben verminderd.
Het programma heet Fast Track, gaat van start bij veertig melkveehouderijen en duurt drie jaar.
Momenteel rapporteren de melkveehouders jaarlijks hun emissies over het voorgaande jaar. Nu krijgen zij toegang tot realtimegegevens. Volgens Rob Hutchison, CEO van Müller Milk & Ingredients kan het bedrijf zo boeren helpen om snel actie te ondernemen.
"We weten dat emissies op de boerderij een van onze koolstof-hotspots zijn. Het Fast Track-programma biedt een kans om echt een verschil te maken en zal een belangrijke rol spelen bij het helpen bereiken van ons doel van een reductie van 30% in 2030", aldus Hutchison.
Müller UK & Ireland is een volle dochter van de Duitse Unternehmensgruppe Theo Müller. Het bedrijf maakt een breed scala aan merk- en private label zuivelproducten, zoals verse melk, yoghurt, melkpoeder, room en boter, met melk van 1.300 boeren in Groot-Brittannië. Müller UK & Ireland produceert ook gekoelde desserts en milkshakes onder licentie van Mondelēz International (chocolademerk Cadbury). Ook worden er plantaardige producten gemaakt.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.