Lokale verkoop

boerderijwinkel Landwinkel

Nieuws Korte keten

Populariteit van de korte keten neemt met 25% toe

De korte keten wint hard aan populariteit. Inmiddels verkoopt bijna één op de zeven boeren en tuinders producten via een korte keten aan de consument, zo blijkt uit de monitor Korte ketens van Wageningen University & Research in opdracht van het ministerie van het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. Daarmee is het aantal agrarische bedrijven dat producten afzet via de korte keten tussen 2017 en 2020 met ruim 25% gestegen.
29 Juni 2021
Thomas Siahaya Lekkerder bij de Boer

Interview Lekkerder bij de Boer

'Een boer verdient ook loon naar werken'

Consumenten hebben tijdens de coronacrisis steeds gemakkelijker de weg naar de boer gevonden. Local for local werd immens populair. Van groenteboxen en fruitboxen tot zakken aardappelen. Alles werd aangeboden, onder meer via sociale platforms als Facebook. Lekkerder bij de Boer zet ook in op de trend van lokaal voedsel. Dat doet het nu nog met een digitale wegwijzer naar de boerderijwinkel, maar uiteindelijk wil initiatiefnemer Thomas Siahaya dé online marktplaats voor versproducten op de markt brengen.
17 Juni 2021
supermarkt belgie zuivelconsumptie

Nieuws België

België zet in op promotie eigen producten

Dat de Belgen trots zijn op ’s lands eigen producten (denk aan Vlaamse frieten en Belgische chocolade) is geen geheim. Toch lijkt het daar nóg meer op in te zetten. Zo presenteerde de Vlaamse minister van Landbouw recent het ‘Lekker van bij ons’-label en zijn er acht nieuwe producten erkend als Vlaams streekproduct.
14 Juni 2021
boerderijwinkel

Nieuws Lokale verkoop

Smaak en versheid zijn de reden om bij boer te kopen

24 Maart 2021

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden