Nice to Meat kondigt een nieuwe stap in hun Vega-assortiment aan. Binnenkort verkoopt het bedrijf namelijk gedriedeeprintte vleesvervangers van Redefine Meat. Uniek is dat de Horecaslager de producten van Redefine niet alleen aan de Horeca, maar ook direct aan consumenten gaat verkopen.
Het Israëlische Redefine Meat, dat zich ook in Nederland heeft gevestigd, maakt furore met zijn 3D-printtechnologie. Daarmee maakt het bedrijf hele rundvleesonderdelen na, een unicum onder makers van vleesvervangers. Het bedrijf maakt onder meer een veganistische biefstuk, maar bijvoorbeeld ook tenderloin. Het product staat onder meer op de kaart van de bekende horecaketen Loetje.
De uitrol van de nieuwe producten van Redefine Meat bij Nice to Meat gaat samen met een nieuwe naam voor de vegetarische lijn: Nice to Meat 0,1. Het bedrijf kiest voor die naam omdat het zich ten doel heeft gesteld om binnen enkele jaren 10% van zijn omzet uit vleesalternatieven te halen. Dit omdat er omwille van het klimaat steeds meer behoefte is aan goede alternatieven voor vlees. Nice to Meat blijft in de woorden van directeur Mikel Pouw 'een vleesspecialist in hart en nieren'. "Maar in een wereld waar straks bijna twee keer zo veel mensen leven, past niet ook niet nog eens een veestapel die twee keer zo groot is."
Vegan Friday
Om de beste vleesalternatieven te vinden, introduceerde het bedrijf Vegan Fridays, zo vertelt Pouw tegen Foodbusiness.nl. Op die dag proeft het bedrijf allerlei producten. De zoektocht viel niet altijd mee, want veel producten voldoen nog niet aan de kwaliteitsnormen van de horecaslager. Maar de producten van Redefine kwamen goed uit de bus. "Net als Redefine waarderen wij de smaak, textuur en het aroma van vlees."
Helemaal nieuw is het bedrijf overigens niet in de wereld van vleesalternatieven. Eerder startte Nice to Meat al een samenwerking met Garden Gourmet en de Amsterdamse startup Sparc.
Verkoop aan consumenten
In de eerste plaats focust het bedrijf, net als bij de eerdere initiatieven, op zijn kernmarkt, de verkoop aan de horeca. Het bedrijf start aanstaande vrijdag (5 mei) echter ook met de verkoop van de producten van Redefine binnen zijn consumententak Nice to Meat You. Daarmee is Nice to Meat een van de eerste spelers die de producten van Redefine Meat direct aan consumenten verkoopt.