Amerikanen hebben 'thuis koken' herontdekt. In onderzoek van het Amerikaanse marktbureau Hunter geeft 7 op de 10 consumenten aan ook na de coronacrisis vaker thuis te koken. Daarbij geeft 35% van de Amerikanen zelfs aan een hernieuwde passie voor koken te hebben ontwikkeld.
Onderzoeksbureau Hunter schrijft dat ongeveer 71% van de consumenten in de Verenigde Staten na de coronacrisis thuis ook actief blijft koken. Als redenen hiervoor worden 'geld besparen' (67%), 'het is gezonder' (56%) en 'ik voel mij er goed door' (55%) het vaakste genoemd. Andere voordelen zijn volgens de respondenten dat er op deze manier ook minder voedsel wordt verspild.
Een groot gedeelte van de Amerikaanse respondenten (35%) geeft verder aan een hernieuwde passie voor koken te hebben ontwikkeld. "Daarnaast hebben velen in hun keuken geïnvesteerd door kleine apparaten te kopen, zoals wafelijzers en brouwmachines voor eenmalig gebruik, die ze willen blijven gebruiken", zo meldt het onderzoeksbureau.
Andere eetgewoonten
Uit onderzoek van de International Food Information Council blijkt verder dat 85% van de Amerikanen de eetgewoonten de afgelopen periode veranderd heeft. Hoewel niet iedereen even geïnteresseerd is in 'koken in de eigen keuken', geven velen wel aan dat ze het lekkerder vinden dan voor de pandemie. Deze groep geeft overigens wel de voorkeur aan het online bestellen van maaltijden. Een sector die gedurende de coronacrisis ook flinke stappen heeft gemaakt.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.