Kellogg Company, bekend van onder meer ontbijtgranen en Pringles, zag de netto-omzet in het tweede kwartaal van 2022 met 8,7% groeien naar $3,86 miljard. Het bedrijf verwacht nu dat de omzet voor het hele jaar met 7% tot 8% zal groeien. Eerder was dat nog 4%.
De segmenten snacks, noodles en de verkoop van internationale ontbijtgranen presteerden goed. De Noord-Amerikaanse ontbijtgranentak deed het beter dan verwacht. Kellogg verhoogde de gemiddelde verkoopprijs met 13,7% in het tweede kwartaal. Het verkoopvolume daalde met 1,5%. CEO Steven Cahilane zegt niet te verwachten dat de prijzen nog verder gaan stijgen tijdens het derde kwartaal.
Ondertussen zijn de voorbereidingen voor de opsplitsing van Kellogg in drie onafhankelijke bedrijven in volle gang. Die moet ergens in 2023 afgerond zijn.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.