Albert Heijn heeft vandaag (dinsdag 20 september) in Pijnacker een nieuw winkelconcept gepresenteerd. Daarin staan gezond, gemakkelijk en vers eten centraal. De vraag: 'Wat eten we vandaag?' hoopt de grootgrutter te beantwoorden door bij de ingang al verspakketten en verse maaltijden aan te bieden.
Waar klanten nu al hun telefoon kunnen gebruiken als bonuskaart en zelfscanner, kunnen ze die in Pijnacker ook gebruiken om producten in de winkel te vinden. Hulp vragen aan een vakkenvuller is daardoor niet meer nodig. "We zijn volop in beweging met ons nieuwe winkelconcept. In deze winkel bieden we onze klanten nog meer vers en gemak. Voordelig, gevarieerd en gezonder eten staan hierbij centraal. We zetten hiermee weer verdere stappen om samen beter eten bereikbaar te maken, voor iedereen", zegt Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn.
Lokaal en internationaal
In het nieuwe winkelconcept is er meer aandacht voor de Streeckgenoten, het assortiment regionale specialiteiten dat een centrale plek in de winkel krijgt. Het schap met borrelhapjes wordt uitgebreid met nieuwe hapjes uit allerlei windstreken. Dit 'shared dining' concept is vanaf vandaag (dinsdag 20 september) in 100 winkels te vinden.
Ook brood komt aan de beurt in de nieuwe winkel in Pijnacker. Klanten krijgen de mogelijkheid dat zelf te snijden. Verder komt er een bestelservice voor gebak, dat online kan worden besteld en af te halen is in de winkel. Klanten kunnen het gebak ''personaliseren'' door bijvoorbeeld een foto of naam er op te laten plaatsen.
Winkel voor alles
Als het aan Albert Heijn ligt, kan de klant ook pakketjes ophalen bij de AH-winkels. Voor het eind van het jaar wil de supermarktketen 400 winkels hebben met pakketkluizen. Op die manier kan de klant zelf pakketten ophalen en terugbrengen. Ook de kassa's en de servicebalie krijgen een nieuwe indeling zodat er meer ruimte is voor het nieuwe assortiment.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.