Groentefabrikant HAK heeft de productiefaciliteit in Den Bosch vernieuwd. Dat maakt de producent donderdag 15 april bekend. Door middel van een nieuwe visie, een duidelijke strategie en innovatie wil het groentebedrijf met het label HAK Fresh grote stappen gaan zetten in de foodservice en retail versmarkt.
In deze vernieuwde groente-versfabriek van HAK focust de producent zich – onder het label HAK Fresh – op de productie van groenteoplossingen. "Daarbij moet je denken aan zogenaamde pizza toppers, salad boosters en bread boosters voor foodservice-klanten als tankstations, inflight- en bedrijfscatering en franchiseformules", zo schrijft het in een persbericht. "Het voornaamste doel is om met het label 'HAK Fresh' de foodservice en retail versmarkt verder open te breken."
Nieuwe faciliteit
Om die doelstelling waar te kunnen maken heeft het de voormalige productielocatie van Peter van Halder in Den Bosch (het bedrijf dat de groentefabrikant in 2017 overnam) omgebouwd tot een state-of-the-art productiefaciliteit. "Er is met zowel een koude als warme keuken en we hanteren de hoogste kwaliteits- en hygiëne-eisen. Daardoor kunnen we nu bovengemiddeld lange houdbaarheidstermijnen, tot wel 10 dagen na verhitting, bieden."
HAK: "Dankzij een breed scala aan bereidingen – van blancheren en roosteren tot grillen en marineren – kunnen wij voor klanten het complexe en culinaire keukenwerk overnemen en oplossingen met verse groenten bieden van een zeer constante kwaliteit. Daarbij zijn onze producten zeer goed houdbaar. Dat alles opgeteld bij het feit dat consumenten meer aandacht hebben voor gezondheid en groenten maakt dat wij nu echt klaar zijn om een grote speler in 'vers' te worden."
Omdat in de nieuwe fabriek zowel kleine verpakkingen als grootverpakkingen kunnen worden verwerkt, kunnen klanten op maat worden bediend. "Dat helpt om verspilling in keukens terug te dringen."
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.