Het Amerikaanse voedingsmiddelenbedrijf Kellogg's is in het tweede kwartaal op een omzet uitgekomen van $3,56 miljard. Dat is 2,6% hoger dan in de vergelijkbare periode in 2020. De organische omzet was 0,4% lager. De vele problemen in de toeleveringsketen, als gevolg van de coronacrisis, plaatsten de multinational voor grote uitdagingen.
Volgens CEO Steve Cahillane blijven de gevolgen van de coronapandemie merkbaar bij Kellogg's. De directeur wijst daarbij op een toename van het aantal coronagevallen, waardoor de productie in diverse landen tijdelijk is stilgelegd. China is volgens hem de oorzaak van de problemen. Het land ging als eerste in lockdown, maar zette ook vrij snel het herstel in. China trok veel grondstoffen naar zich toe, waardoor inmiddels een disbalans in het aanbod is ontstaan.
Net zoals in de eerste maanden van het jaar is de thuisconsumptie hoog gebleven, schrijft de ontbijtgranengigant in het kwartaalrapport. Toch was sprake van een geleidelijke verschuiving, naarmate de bewegingsvrijheid van consumenten toenam. Kellogg's zag de eerste tekenen van herstel in zijn 'out-of-home-kanaal', met name in de snacks voor onderweg en de verpakte producten.
De divisie in Europa rapporteerde over het afgelopen kwartaal een netto-omzet van 13%, vooral gedreven door gunstige valutaomrekening en een groei van 3% door de toename van snacks in Europa en Rusland. Het gecorrigeerd bedrijfsresultaat steeg met 8%, maar was 3% lager dan vorig jaar (na correctie voor de wisselkoerseffecten).
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.