Neerlands Glorie Groente & Fruit neemt met terugwerkende kracht – vanaf 1 januari 2021 – alle aandelen van Four Seasons Foods over. Dat hebben beide partijen deze week bekendgemaakt. "De overname zal onder meer een boost geven aan de aanhoudende groei van groenten en peulvruchten in stazakken", aldus Timo Hoogeboom, CEO van Neerlands Glorie.
Four Seasons Food wordt overgenomen door Neerlands Glorie Groente & Fruit. Dat maakte het laatstgenoemde bedrijf – oftewel de holding waar groentefabrikant HAK en HAK Fresh onder vallen – dinsdag 9 november bekend. De Russische KDV Group tekende in de zomer een voorlopige koopovereenkomst om HAK van NPM Capital over te nemen.
De overname van Four Seasons Foods door Neerlands Glorie geldt per terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2021. De overname past, zo schrijft Neerlands Glorie in een persbericht, goed in de strategie om zowel autonoom als via overnames te groeien in het 'anyplace, anytime, anywhere' aanbieden van groenten en peulvruchten. Four Seasons Food blijft wel zelfstandig en onder eigen naam opereren. Het overnamebedrag is niet bekendgemaakt.
'Overname geeft een impuls'
Four Seasons Food werd in 2008 opgericht en kent vandaag de dag een jaarlijkse omzet van ongeveer €10 miljoen. Het bedrijf is gespecialiseerd in de ontwikkeling en productie van soepen, sauzen en maaltijdoplossingen in stazakverpakkingen. Four Seasons Food levert producten aan merkfabrikanten en private label producten aan de retailmarkt in Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Ierland. "De overname zal een extra boost geven aan de aanhoudende groei van stazakken, maar zorgt daarnaast voor expertise op het gebied van soepen en sauzen", aldus Timo Hoogeboom, CEO van Neerlands Glorie Groente & Fruit.
Hij vervolgt: "De onderneming geeft onze beide bedrijven extra kennis en innovatiekracht voor productoplossingen in stazak, nieuwe distributie en internationale klanten, bijvoorbeeld in het Verenigd Koninkrijk waar wij nog geen diepgewortelde klantrelaties hebben." Niels Martens, CEO van Four Seasons Food, vult dat aan: "Het is een unieke kans om niet alleen de zelfstandigheid van ons bedrijf te waarborgen, maar ook om te kunnen doorgroeien in Nederland en daarbuiten. De bedrijfsculturen sluiten goed op elkaar aan."
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.