Eurofrigo, een van de grootste spelers in de logistieke sector wereldwijd, heeft afgelopen week de nieuwe huisstijl gepresenteerd. Die moet laten zien dat de logistiek dienstverlener vooruitdenkt, en de kennis van het verleden meeneemt naar de toekomst. "De supply chain wordt steeds complexer. Maar je moet de mogelijkheden die wel ontstaan, omarmen", aldus algemeen directeur Jeroen Tempels.
Logistiek dienstverlener Eurofrigo is begin dit jaar gestart met de bouw van een nieuwe coldstore op de Maasvlakte. Het doel: uitbreiding en innovatie van de eigen keurpunten. "We willen klantgerichter werken en meer flexibiliteit aanbieden op het gebied van keuringen", stelde Jeroen Tempels, de CEO van Eurofrigo, toentertijd. En die flexibiliteit is nodig. "De brexit, de coronapandemie en de recente internationale politieke ontwikkelingen hebben een enorme impact op de supply chain", vertelde Tempels tijdens de onthulling van de nieuwe huisstijl. "De keten is complex, maar je moet de mogelijkheden omarmen."
De nieuwe huisstijl moet dat idee weerspiegelen. "We koesteren de geschiedenis van ons bedrijf, maar willen ook laten zien hoe we vooruitkijken. We willen onze ervaring inzetten om de toegenomen dynamiek in de supply chain te trotseren." Zo is Eurofrigo in gesprek gegaan met de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) om na te denken over mogelijke oplossingen voor knelpunten rondom de brexit. De nieuwe coldstore – die eind dit jaar in werking zal treden – kan daar een onderdeel van zijn. "Zeker met de volumes die nu gevraagd worden, is dit echt een investering in de toekomst", aldus Tempels. "Wereldwijd stijgt de aanvoer van houdbare levensmiddelen en daarbij is efficiënte afhandeling essentieel."
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.