Steeds meer supermarktketens zetten in op in eigen land geproduceerde voedingsmiddelen, zo ook Aldi. Deze week maakt de retailer bekend het assortiment van volledig Nederlands bood uit te breiden.
Supermarktketen Aldi gaat meer volledig Nederlandse broden toevoegen aan het assortiment. Deze stap past in het doel van de retailer om te werken naar korte, transparante en duurzame ketens. De broden, die worden toegevoegd aan het zogenaamde 'Bakkersgoud'-assortiment, worden gemaakt van Nederlandse tarwe, gemalen door de Waddenmolen in het Groningse Uithuizermeede en gebakken door Nederlandse bakkerijen. "Zo willen we steeds meer Nederlandse consumenten kennis laten maken met écht Nederlands trots", aldus Carmen Mesa, verantwoordelijk voor het broodassortiment bij de retailer.
Sinds de start van de coronapandemie is de aandacht voor lokaal geproduceerd voedsel in een stroomversnelling terecht gekomen. Dat ziet ook Bakkerij Faber uit Hoogeveen, één van de bakkers die broden produceert voor supermarktketen Aldi. "Wij zijn al jaren een van de huisbakkers van Aldi. En wij hebben de ambitie om broodconcepten te ontwikkelen die aansluiten op de behoeften van de consument. Dat betekent ook dat we continu moeten innoveren. Deze broden zijn daar een mooi resultaat van."
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.