De voedselverspilling en het totale voedselverlies binnen de Amerikaanse bedrijfsactiviteiten van Smithfield Foods moet tegen het jaar 2030 gehalveerd zijn. Dat maakt het voedingsmiddelenbedrijf deze week bekend. Ook wil het bedrijf de totale hoeveelheid afval richting stortplaatsen met 75% verminderen.
Smithfield Foods wil het totale voedselverlies en de voedselverspilling binnen de Amerikaanse bedrijfsactiviteiten tegen 2030 hebben gehalveerd. Daarnaast is het voedingsmiddelenbedrijf van plan de totale hoeveelheid afval richting stortplaatsen met 75% te verminderen en wil het in 2025 een zero-waste-to-landfill-certificering behalen in 75% van de Amerikaanse faciliteiten. "Ons nieuwe doel voor voedselverlies en -verspilling bevordert onze doelstellingen en benadrukt de langdurige commitment om op een verantwoorde manier gezond, veilig en betaalbaar voedsel te produceren", stelt Stewart Leeth, chief sustainability Oofficer bij Smithfield Foods, in een persverklaring.
Speerpunt in Verenigde Staten
Het tegengaan van voedselverspilling en -verlies is een speerpunt voor de regering in de Verenigde Staten. De zogenaamde US Food Loos and Waste 2030 Champions-lijst is hier ook een onderdeel van. Op deze lijst, samengesteld door het Amerikaanse ministerie van landbouw (USDA) en de US Environmental Protection Agency (EPA), staan particuliere bedrijven en organisatie die publiekelijk hebben toegezegd om voedselverlies en -verspilling tegen te gaan. Smithfield is nu aan deze lijst toegevoegd. Grote bedrijven als Amazon, Walmart, Kroger en Wegmans Foods Markets stonden hier eerder al op.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.