Givaudan heeft over het eerste kwartaal een omzetstijging van 6,4% tot 1,78 miljard Zwitserse frank gerealiseerd. Omgerekend gaat het om een resultaat van €1,75 miljard. Dat schrijft het bedrijf in een handelsupdate over de eerste drie maanden van het jaar.
Exclusief overnames en wisselkoerseffecten, groeide de omzet met 4,6% tot 1,75 miljard Zwitserse frank. Givaudan spreekt van een goede start van het jaar en een tevredenstellende omzetgroei. Vorig jaar groeide de omzet in het eerste kwartaal met 7,7%. Het bedrijf heeft zichzelf het doel gesteld de organische omzet jaarlijks met 4% tot 5% te laten groeien.
Groei in geur- en smaak divisie
Zowel de divisie die zich richt op geur als de divisie die zich richt op smaak wist een groei te realiseren. De omzet van geuradditieven groeide met 2,8% en die van smaakadditieven met 9,6%. Met name in Latijns-Amerika en in Europa was sprake van een stevige omzetgroei.
In de kwartaalupdates geeft Givaudan enkel zicht in de omzetcijfers. Over kosten en marges worden geen mededelingen gedaan. Wel zegt het dat het blijvend in gesprek is met afnemers en klanten om de stijgende kosten in de verkoopprijzen door te geven.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.