Sligro Food Group, die actief is in Nederland en België, heeft over het eerste kwartaal van dit jaar een omzet gerealiseerd van €468 miljoen. Dat is een stijging van maar liefst 42,7% in vergelijking tot dezelfde periode één jaar eerder. Dat blijkt uit kwartaalcijfers die het bedrijf vandaag (21 april) bekend heeft gemaakt. Vooral het loslaten van de coronamaatregelen heeft Sligro een zet in de goede richting gegeven.
De omzet steeg gedurende het eerste kwartaal naar het niveau van voor de coronapandemie, waarbij maart de belangrijkste maand was voor het concern. Dit was de maand waarin Nederland volledig van het slot ging. De omzet voor de Nederlandse tak van het bedrijf steeg in het eerste kwartaal naar €423 miljoen (+41,9%). De Belgische tak van Sligro realiseerde over het eerste kwartaal een omzet van €45 miljoen. Dat is een toename van 50% vergeleken met de eerste drie maanden van 2021. Op dit moment bevinden alleen de segmenten catering en zorg zich nog niet op het niveau van voor de pandemie.
Samenwerkingsverbanden
Sligro Food Group is afgelopen periode diverse samenwerkingsverbanden aangegaan, waaronder één met bierbrouwerij Heineken. Volgens het concern werpt die samenwerking dit eerste kwartaal al zijn vruchten af. Dit wordt als een van de redenen van de omzetstijging benoemd. Daarnaast speelt ook de inflatie een rol in de hogere omzetcijfers. Ook zag Sligro een eenmalige boekwinst van €16 miljoen: verspartner Smeding heeft het minderheidsbelang in Sligro overgenomen.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.