tanpanamanoob / Shutterstock.com

Nieuws Zuivel

FrieslandCampina wil Friso toch niet afstoten

21 Juni 2022 - Redactie Foodbusiness

De afgelopen maanden gonsde het van de verkoopgeruchten, maar FrieslandCampina heeft besloten om babyvoedingmerk Friso toch zelf te houden. Friso is belangrijk voor het totaal portfolio, zo motiveert de zuivelcoöperatie haar beslissing.

De business-unit Specialised Nutrition zal zich volledig focussen op de productie en vermarkting van Friso. De kernmarkten waarop gefocust gaat worden zijn: China, Griekenland, Maleisië, Mexico en Vietnam. Dit is de uitkomst van de strategische evaluatie van het merk dat FrieslandCampina eind vorig jaar aankondigde. Daarin was verkoop ook een optie. Er was wel interesse van diverse investeringspartijen, maar naar verluidt wilden die niet de vraagprijs van circa €2 miljard betalen, zo meldde Bloomberg onlangs.

FrieslandCampina meldt verder dat de ledenraad heeft ingestemd met de verkoop van diverse consumentenzuivelmerken aan Theo Müller. Dit nieuws werd vorige week als donderslag bij heldere hemel aangekondigd.

Heeft u een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Nieuws Ondernemen

FrieslandCampina schrapt 186 banen

Nieuws Ondernemen

FrieslandCampina toch weer in het rood in Nigeria

Achtergrond Grondstoffen

'Melk is gewoon te goedkoop geworden'

Analyse Ondernemen

FrieslandCampina paait leden in krimpende markt

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden