Fruitmasters zet een stap op de zuivelmarkt. Het coöperatieve fruitbedrijf brengt onder het appelmerk Kanzi twee smaken kwark op de markt. Kanzi Kwark is vanaf vandaag (maandag 3 oktober) te koop bij 190 Jumbo-vestigingen en online via Jumbo.com in de smaken 'appel' en 'appel en kaneel'.
Dit laat Fruitmasters in een verklaring weten. Volgens het bedrijf onderscheidt de kwark zich op de markt door de 'traditionele en kleinschalige manier van produceren'. De boerenkwark wordt gemaakt in de zuivelmakerij op landgoed Ten Vorsel in Bladel (Noord-Brabant) uit verse weidemelk en Kanzi-appels van Nederlandse bodem. De appels zijn niet gepureerd, maar in stukjes toegevoegd. "In tegenstelling tot veel andere fruitkwark in de markt, bevatten alle Kanzi Kwark-smaken maar liefst 20% fruit", vult Fruitmasters aan.
Op de familieboerderij Van Zuilichem op landgoed Ten Vorsel lopen 125 koeien in een unieke vrijloopstal, waarvan er slechts vier in Nederland zijn. Dit stalconcept zorgt ervoor dat de koeien ruim 200 dagen per jaar, minimaal zes uur per dag, in de wei lopen. Het product heeft daarom twee keurmerken verdiend, die van 'Weidemelk' en 'Echte Boerderijzuivel', laat Fruitmasters weten. Helen Schoots, brandmanager bij FruitMasters Groep, vertelt in de verklaring: "Met de introductie van Kanzi Kwark boren we een nieuw segment aan. Hoe mooi is het dat we onze fruitteler hebben verbonden met onze boerin. Met een smaakvolle boerenkwark vol puur Nederlands fruit als resultaat."
(Foto: Leonie van Zuilichem van de familieboerderij met een Kanzi-appel)
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.