Shutterstock

Nieuws Bedrijven

Fabrikant Red Band produceert vaker vegan

18 Juli 2024 - Matthijs Bremer

Snoepgigant Cloetta (onder meer bekend van het merk Red Band) is bij 30% van zijn productie overgeschakeld op volledig plantaardige producten. Door over te stappen van dierlijke op plantaardige alternatieven wil het bedrijf zijn uitstoot aanzienlijk verminderen.

Lees Foodbusiness 14 dagen gratis

Maak gratis én vrijblijvend 14 dagen kennis
met onze marktinformatie

Onbeperkt alles lezen?

Kies het abonnement dat het beste bij u past

  • Toegang tot alle Premium marktinformatie
  • Technische Analyse van grondstoffen en valuta
  • Inzicht in actuele prijzen en noteringen
Voordeligste keuze
Heeft u een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Het overschakelen op plantaardige producten moet ervoor zorgen dat de CO2-uitstoot van het bedrijf in 2030 met 46% is gedaald vergeleken met 2019. In 2019 was 12% van het snoep van het bedrijf veganistisch. In dat jaar had het bedrijf het doel gesteld om voor 2025 het aandeel van volledig plantaardig snoep te verdubbelen. Dat doel heeft het bedrijf ruimschoots bereikt.

Omdat het bedrijf steeds minder gelatine gebruikt, is inmiddels 60% van al het snoep van het bedrijf vegetarisch. Van alle winegums die Cloetta maakt heeft 50% al een volledig plantaardige origine.

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden