Zuivelmerk Campina brengt drie nieuwe plantaardige melkvervangers op de markt. De belangrijkste motivatie voor de nieuwe productlijn is de behoefte tot afwisseling. Het bedrijf gelooft namelijk dat consumenten steeds vaker melk en melkvervangers willen afwisselen.
Het gaat om een sojadrank, haverdrank en barista-haverdrank. De producten zijn verreikt met typische dierlijke voedingsstoffen, zoals calcium, vitamine B2, B12 en D. Daarnaast is sojamelk van nature eiwitrijk en voegt FrieslandCampina erwteneiwitten aan zijn haverdranken toe.
Friesland Campina ziet markt groeien
FrieslandCampina ziet een groeiende vraag in plantaardige alternatieven voor melk. "Campina beweegt ook mee met de veranderende behoeften van de consument," zo schrijft managing director Dustin Woodward in een persbericht. Het bedrijf ziet dat Nederlanders naast melk steeds vaker voor plantaardige alternatieven kiezen. Volgens het bedrijf wisselt 43% van de Nederlanders tussen zuivel en plantaardige producten.
Vanaf 20 februari liggen de producten in het schap met houdbare melk en melkvervangers van de Albert Heijn. Op 27 februari volgt een introductie bij de Jumbo. Daarna rolt de het melkbedrijf de producten uit over de kleinere Nederlandse supermarkten.