Nestlé

Nieuws Food

Nestlé wil Azië veroveren met plantaardig voedsel

10 December 2020 - Redactie Foodbusiness

Voedingsconcern Nestlé speelt in op de groeiende vraag van Chinese consumenten naar plantaardige producten. Onder het merk Harvest Gourmet brengt het onder andere vegetarische burgers, worstjes, nuggets en gehakt op de markt.

Harvest Gourmet werd op woensdag 9 december gelanceerd op een evenement in Beijing. De producten uit het assortiment zijn bedoeld voor zowel de detailhandel als horeca. Voor de productie heeft Nestlé speciaal een plantaardige fabriek geopend in Tianjin, een grote havenstad in het noorden van China.

China trendsetter in Azië
Het concern heeft de ambitie om plantaardige voeding een onderdeel te maken van ieders dagelijks leven. "We zien dat China een trendsetter is in Azië voor wat betreft een nieuwe generatie van plantaardig voedsel. Veel consumenten zijn op zoek naar gezonde alternatieven die een positieve bijdrage leveren aan de planeet", aldus Rashid Qureshi, CEO van Nestlé Groot-China.

Harvest Gourmet is overigens niet nieuw. roducten zijn al beschikbaar in Australië en worden nu verder uitgerold in Azië, waarbij er rekening wordt gehouden met de lokale smaakvoorkeuren. In Europa is Nestlé al sterk vertegenwoordigd met plantaardig voedsel onder de merknaam Garden Gourmet. In de Verenigde Staten worden vergelijkbare producten aangeboden onder het label Sweet Earth.

Uitbreiding plantaardig assortiment
Het debuut op de Aziatische markt volgt op de duurzaamheidsplannen die Nestlé 1 week eerder uit de doeken deed. Het voedingsconcern wil de CO2-uitstoot komende 10 jaar halveren en tegen 2050 netto nul bereiken. Als onderdeel daarvan wordt het aanbod plantaardige producten steeds verder uitgebreid. Ook wordt gekeken naar mogelijkheden om producten milieuvriendelijker te maken.

Wereldwijd werken bij Nestlé ongeveer 300 mensen aan het onderzoek naar en de ontwikkeling van plantaardige producten. Het gaat hierbij om voedingswetenschappers, productontwikkelaars en culinaire experts die samenwerken om de juiste smaak, textuur en uitstraling te krijgen. Dat heeft afgelopen 1,5 jaar geleid tot nieuwe plantaardige producten als hamburgers, worstjes, gehakt, kip en tonijn. Maar ook plantaardige maaltijden, waaronder pizza's en lasagne.

De nieuwe plantaardige fabriek in Tianjin.
Heeft u een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Analyse Ondernemen

Ongewenste ijsproductie welkom bij investeerders

Nieuws Ondernemen

Nestlé ziet zuivelomzet dalen, maar verdient meer

Nieuws Bedrijven

Nestlé maakt nieuwe KitKat van duurzamere cacao

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden