Mineraalwaterfabrikant Spadel, eigenaar van onder meer Spa en Bru, heeft een omzetstijging van 6.4% behaald in de eerste zes maanden van dit jaar (€140 miljoen totaal). De sterkste groei werd in Bulgarije opgetekend (+14%), maar ook de Benelux deed het prima (+4%). Door de geleidelijke afbouw van de coronamaatregelen trok de verkoop met name tijdens het tweede kwartaal aan, al zit die nog niet op pre-coronaniveau meldt het Belgische bedrijf.
Spadel is marktleider voor mineraalwater in de Benelux. De mineraalwaterfabrikant zag zijn operationele winst met bijna 50% toenemen tot €21.5 miljoen. Spadel verkocht meer producten met een hoge winstmarge en sneed in de kosten voor productie en marketing. Naast Spa en Bru heeft het bedrijf ook de producten Bratwiller, Brecon Careg, Carola en Devin in haar portfolio.
Voorzichtig
Voor de komende vier maanden van 2021 blijft de onderneming erg voorzichtig door de stijgende grondstoffenprijzen. Het bedrijf uit Brussel verwacht wel dat het recurrente bedrijfsresultaat licht zal verbeteren.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.