Het keurmerk 'On the way to PlanetProof' krijgt een eigen week. Komende week organiseert SMK – samen met supermarkten en foodmerken – namelijk voor het eerst de zogenaamde 'On the way to PlanetProof'-week. In deze week moet het aanbod van producten met het keurmerk extra onder de aandacht gebracht worden bij de consument. Uiteindelijk is het doel: de consument stimuleren om een gezondere keuze te maken in de supermarkt.
In de week van 13 tot en met 19 september is het de week van 'On the way to PlanetProof'. SMK organiseert die week (samen met de supermarkten en diverse foodmerken) om producten met het keurmerk extra onder de aandacht te brengen. "Al deze activiteiten organiseren we om consumenten meer kennis te geven over dit onafhankelijke keurmerk en te stimuleren duurzamere keuzes te maken in de supermarkt", zo meldt de organisatie. Uit eerder onderzoek blijkt namelijk dat Nederlanders duurzamer willen leven, maar niet goed weten hoe. Deze 'On the way to PlanetProof'-week moet daar verduidelijking in brengen.
Inhoud van het karretje kan duurzamer
On the way to PlanetProof is het snelst groeiende keurmerk in Nederland. "Kortom; hiermee kan de inhoud van het boodschappenkarretje steeds duurzamer worden. Consumenten kunnen immers gemakkelijk kiezen uit een groot assortiment van aardappelen, groenten en fruit, eieren, en zuivelproducten. In totaal produceren 2.400 bedrijven volgens de eisen van On the way to PlanetProof", stelt SMK. "Het keurmerk bewijst dat een consument een product koopt dat duurzamer geteeld en geproduceerd is en daardoor een betere keuze is voor natuur, klimaat en dier."
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.