Albert Heijn gaat onder de naam Maaltijd Thuis vanaf 27 juni ook vers bereide maaltijden thuisbezorgen. Dit heeft het retailconcern vandaag (8 juni) bekendgemaakt. Hiermee zet Albert Heijn een nieuwe stap in de groeiende markt van foodservice en thuisbezorging.
Met Maaltijd Thuis kunnen klanten wekelijks verse maaltijden bestellen die op een vaste dag en door een vaste bezorger thuisbezorgd worden. De maaltijden hoeven alleen nog even opgewarmd te worden. Maaltijd Thuis biedt maaltijden met aandacht voor persoonlijke eet- en dieetwensen zoals zoutarm, glutenvrij en vegetarisch, zo laat Albert Heijn in een verklaring weten. Marit van Egmond, CEO Albert Heijn, laat daar in weten: "We willen allemaal graag lekker in ons vel zitten. Een goede, gevarieerde maaltijd is de basis om elke dag van het leven te genieten, voor jong en oud. Daarnaast weet ik hoe belangrijk een vertrouwd gezicht en een praatje aan de deur voor veel mensen is. Bij Maaltijd Thuis komt dit allemaal samen."
Het bezorgen van de maaltijden wordt uitgevoerd door Food Connect, dat sinds vorig jaar een onderdeel is van Albert Heijn. De naam Food Connect van de bezorgdienst verdwijnt straks van de markt en wordt aangepast in Maaltijd Thuis.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.