Le Groupe Bel boekte in het jaar 2023 winst, maar`wel minder dan in 2022. De geconsolideerde nettowinst daalde ten opzichte van een jaar eerder met €27 miljoen tot €69 miljoen. Le Groupe Bel is het bedrijf achter merken als Boursin en La vache qui rit.
De netto-omzet bedroeg in 2023 €3.644,9 miljoen, een organische groei van 5,8%. Deze stijging is onder andere te danken aan een gegroeid fruitsegment. Ook spreekt Le Groupe Bel over sterke winsten in China en een gezonde dynamiek in Noord-Amerika en Azië. Vooral merken als GoGosqueeZ en Pom'Potes droegen bij aan de totale verkopen. Merken als Kiri en Boursin deden het goed in Noord-Amerika en China.
Een reden dat de winst afgelopen jaar lager uitpakte, zijn de verhoogde kosten. Le Groupe Bel spreekt onder andere over een toename van het gemiddelde schuldniveau en hogere rentetarieven, wat voor €48 miljoen verlies zorgde (een verhoging van €24 miljoen). Ook belastinguitgaven voor de groep werden verhoogd tot €94 miljoen (€46 miljoen hoger). €33 miljoen daarvan was direct toe te schrijven aan Unibel, die op 1 januari 2023 de leidende onderneming werd voor de geconsolideerde groep in Frankrijk. Op 25 januari 2022 werd het Franse Unibel 100% eigenaar van Bel.