Ongeveer 75% van de Amerikanen is van mening dat vlees thuishoort in een gezond, gebalanceerd eetpatroon. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek. Daarnaast geeft 94% aan vlees te kopen vanwege de hoogwaardige eiwitten. Het positieve gevoel tegenover vlees is ook terug te zien in de aankoopcijfers. Amerikanen kochten vorig jaar namelijk 20% meer vleesproducten.
Uit een nieuw onderzoek blijkt dat 3 van de 4 Amerikanen van mening is dat vlees in een gezond en gebalanceerd eetpatroon thuishoort. Dit percentage is sinds 2010 met ruim 20% toegenomen. Daarnaast geeft 94% van de Amerikaanse respondenten aan dat ze vlees kopen vanwege de hoogwaardige eiwitten. Dit positieve gevoel tegenover vlees uit zich in de aankoopcijfers van vorig jaar. Amerikanen kochten gemiddeld 20% meer producten met rundvlees, varkensvlees, gevogelte en/of lamsvlees.
Bijna alle Amerikaanse huishoudens, ongeveer 98,4%, heeft in 2020 weleens vlees gekocht. En daarbij geeft 43% van de consumenten in de Verenigde Staten aan nu meer vlees te kopen dan voor de coronacrisis. Dat komt voornamelijk doordat thuis maaltijden bereid moeten worden. Het aandeel thuis bereide maaltijden piekte vorig jaar in april op 89% en kwam in december nog altijd uit op 84%. Dat is een flinke stijging ten opzichte van het pre-coronatijdperk.
Online boodschappen doen
Net zoals in Nederland, is ook in de Verenigde Staten het online boodschappen doen 'hot & happening'. De stijging komt over heel 2020 uit op maar liefst 40%. De meerderheid van de Amerikanen die online boodschappen heeft gedaan (59%) verwacht daarnaast ze dat na de crisis ook zullen blijven doen.
Amerikanen omarmen verder ook nieuwe kookmethoden. Zo is het bezit van een airfryer in de Verenigde Staten met 24% toegenomen. Digitale bronnen voor inspiratie werden ook volop geraadpleegd. Het onderzoek toont aan bijvoorbeeld dat het zoeken naar recepten op YouTube met 50% is gestegen.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.