De trend van online bestellen zet door. Afgelopen jaar waren kleding, maaltijden en films via streamingsdiensten de meest bestelde goederen en diensten, zo blijkt uit onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek. 47% van de Nederlanders bestelde afgelopen jaar online maaltijden, waar dat een jaar eerder 35% was.
Consumenten kopen niet alleen meer online, ook de hoogte van het bedrag neemt toe. Van alle Nederlanders die vorig jaar iets online heeft gekocht, gaf 26% aan €500 of meer te hebben uitgegeven. Een jaar eerder was dat nog 21%. Mannen geven meer geld uit aan online aankopen dan vrouwen: 30% versus 22%. Nederlanders gaven het vaakst tussen €100 en €500 uit aan internetaankopen; 42% deed aankopen in die prijsklasse.
Het totale aantal Nederlanders dat online bestelt is flink gestegen. 77% van bestelde online goederen en diensten, waar dat in 2015 nog 54% was. Met name 25- tot 45-jarigen kopen online (89%). De groei van online aankopen stijgt verhoudingsgewijs het meeste bij de 65-plussers. Van de 65- tot 75-jarigen winkelden 68% online, wat vorig jaar nog 59% was. Van de 75-plussers deed 35% online aankopen, tegen 25% een jaar eerder.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.