Supermarktketen Plus presenteerde op maandag 12 april het nieuwe vers-merk 'Boerentrots van PLUS'. Daarmee wil de retailer laten zien hoeveel waarde het hecht aan de samenwerking met de eigen boeren. Ketensamenwerking staat op één en daar wordt ook komende jaren nog veder op ingezet.
Boerentrots van PLUS. Dat is het nieuwe vers-merk op de vleesafdeling van de supermarktketen. "Alle bestaande producten en concepten met een goed verhaal krijgen het nieuwe merk". Daarbij moet je denken aan varkensvlees uit de eigen keten, Blonde d'Aquitaine rundvlees, kip, kalfsvlees en lamsvlees", zo schrijft de retailer in een persbericht. Elk product krijgt daarbij een eigen kleur. "Zo staat bijvoorbeeld de kleur blauw voor rundvlees en de kleur roze voor varkensvlees. Het assortiment bestaat uit bijna 300 producten."
Trots op de boer
Voor Plus is dit een volgende stap om aan te tonen hoeveel waarde het bedrijf hecht aan de samenwerking met de eigen boeren. "We zijn trots op de boeren waar we mee werken en de stappen die we samen zetten op het gebied van kwaliteit en duurzaamheid. We vinden het belangrijk dit verhaal beter aan de klanten uit te dragen. Dat draagt bij aan wederzijds vertrouwen en waardering voor de producten. Een goede basis om verder te bouwen aan een duurzame toekomst."
Om de samenwerking te versterken heeft PLUS begin dit jaar een financiële bijdrage met varkens- en rundvleesboeren afgestemd. De tegemoetkoming wordt ingezet in het geval van lage marktprijzen. Bovendien biedt de retailer zo afnamezekerheid.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.