Dat de coronacrisis afgelopen jaar al voor een flink piek zorgde in het aantal maaltijdbestellingen is ondertussen wel duidelijk, maar ook de afgelopen maanden hebben Nederlanders flink wat bestellingen geplaatst bij Thuisbezorgd.nl. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van Just Eat Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.
In het eerste kwartaal van dit jaar zijn in Nederland ongeveer 15,3 miljoen maaltijden besteld. Dat is 53% meer dan een jaar eerder in dezelfde periode. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van Just Eat Takeaway. Het gaat om een bedrag van €400 miljoen, een plus van 72% met vorig jaar. De reden voor de fors hogere cijfers is de aanhoudende coronacrisis.
Groot-Brittannië springt eruit
Ook in diverse andere delen van Europa is een stijging zichtbaar. In totaal bezorgde het moederbedrijf van Thuisbezorgd in het eerste kwartaal van het huidige jaar al voor ruim €4,5 miljard aan maaltijden en drinken.
Vooral in Groot-Brittannië is de groei fors te noemen. Daar steeg de maaltijdbezorging over het eerste kwartaal met 695% ten opzichte van een jaar eerder. Dit komt onder meer doordat zij inmiddels ook producten van Starbucks en Costa Coffee kunnen bestellen.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.