The Dutch Weed Burger breidt het assortiment uit. Naast de welbekende plantaardige hamburger op basis van zeewier en mirco-algen, presenteert het nu de zogenaamde 'Sea Nuggets'. Die nuggets zijn vrij van palmolie en gevuld met peulvruchten en lokaal geteelde zeewier flakes. Het bedrijf hoopt zo grotere stappen te zetten op de plantaardige markt.
De plantaardige burger van The Dutch Weed Burger is flink in de smaak gevallen. Nu breidt het bedrijf het assortiment uit met 'Sea Nuggets'. Die nuggets zijn gevuld met peulvruchten en lokaal geteelde Royal Kombu zeewier flakes. "Die zorgen voor een zilte smaak en frisse crispy bite. De korst is gemaakt van panko en de groene kleur komt van de micro-alg Spirulina", schrijft het bedrijf in een nieuwsbrief.
Geen palmolie
De nuggets zijn vrij van palmolie. Oprichter Mark Kulsdom van The Dutch Weed Burger vertelde eerder al het belangrijk te vinden om de planeet te beschermen. "Daarom zijn alle ingrediënten voor deze nuggets duurzaam verbouwd en zo lokaal mogelijk verkregen. Niet alleen dierenrechten, maar het welzijn van onze gehele aarde gaat ons aan het hart. We willen zo min mogelijk 'food miles' maken", meldt het in het bericht.
Daarom gebruikt The Dutch Weed Burger sojabonen van gecontroleerde teelt, voornamelijk uit Europa (75%) en Noord-Amerika. Die sojabonen zijn non-GMO geteeld. "We testen ook al met soja van Nederlandse bodem." Het zeewier dat gebruikt wordt, is duurzaam geteeld door Zeewaar. Dit is de eerste duurzame zeewierboerderij in Nederland en binnenkort ook de eerste duurzame, biologische zeewierboerderij in Nederland.
Samenwerking met Livekindly
The Dutch Weed Burger kwam onlangs ook in het nieuws. Het bedrijf gaat namelijk nog deze maand op in het Livekindly Collective. Het doel van dat bedrijf is om een van de grootste bedrijven in plantaardig te worden. Die ambitieuze doelstelling past bij Kulsdom. "Ik wilde altijd al aanhaken bij een grote partij en dit is 'by far' de beste club daarvoor. Onder andere omdat het geen fossiele corporate is, maar er juist een nieuwe cultuur wordt gebouwd. Daar willen wij graag aan meewerken."
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.