Bierbrouwer AB InBev kan zeer positief terugkijken op het tweede kwartaal. De kwartaalcijfers laten zien dat de omzet – met $13,5 miljard – ruim 27% hoger ligt dan in dezelfde periode een jaar eerder. De opbrengsten per hectoliter zijn afgelopen kwartaal met bijna 6% toegenomen. De groei is daarmee groter dan voor de coronapandemie.
Met een omzet van $13,5 miljard heeft het internationale bierbrouwerijconcern AB InBev het tweede kwartaal van dit jaar zeer goed afgesloten. De omzet ligt hiermee namelijk 27,6% hoger dan in dezelfde periode een jaar eerder. Niet alleen de omzet is gestegen, ook het afgezette volume nam met maar liefst 20,8% toe. "Het volume van de eigen bieren steeg met 20,5% en het volume de niet-eigen bieren met 23,2%", schrijft het concern in het kwartaalrapport. "De drie grootste merken: Budweiser, Stella Artois en Corona, realiseerden een volumegroei van 23%."
De opbrengsten per hectoliter lagen 5,8% hoger dan een jaar eerder. Uiteindelijk heeft het concern het kwartaal afgesloten met een genormaliseerd bedrijfsresultaat van bijna $4,85 miljard. Dat i een plus van 31% in vergelijking tot het tweede kwartaal van afgelopen jaar. De kwartaalwinst steeg naar $1,51 miljard. Vorig jaar was dat nog $790 miljoen. Ten opzichte van de periode voor de coronacrisis is een groei zichtbaar van 3,2%. Het brouwerijconcern presteert dus beter dan voor de pandemie.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.