Nederlandse supermarktketens spelen al een tijd in op de trend van 'local for local'. En de uitbreiding van het 'lokale assortiment' lijkt nog niet voorbij. Vandaag nog, op woensdag 29 september, maakt Albert Heijn namelijk bekend meer lokale producten onder de naam Streeckgenoten toe te voegen aan het assortiment. Het gaat om veertien nieuwe kaasproducten, waarvoor de retailer met negen nieuwe kaasmakers samenwerkt.
Supermarktketen Albert Heijn voegt deze week veertien nieuwe kaasproducten aan het Streeckgenoten-assortiment toe. Daarvoor gaat de retailer samenwerken met negen nieuwe kaasmakers, waaronder de gebroeders Tebben. "Zij zijn uniek. Ze maken buffelmozzarella van Nederlandse buffelzuivel", aldus Albert Heijn. "Voedsel van dichtbij is supervers, lekker en met zorg gemaakt. Daar willen wij meer en meer op inzetten." Daarom vormt de keten met 86 lokale slagers, bakkers en kaasmakers de krachten onder de naam 'Streeckgenoten'.
De buffelmozarella van de gebroeders Tebben komt uit Limburg. "De buffels grazen allemaal rondom Venlo, dicht bij de kaasmakerij", stelt Albert Heijn. Het kaasassortiment wordt verder uitgebreid met onder meer brie uit Alphen, bierkaas uit Rhenen, Brabantse truffelkaas, Brabantse blauwaderkaas. Utrechts rood, Double Dutch uit Rhenen (kaas van koe en geit) en geitenkaas met Italiaanse kruiden uit Ouddorp.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.