McCain lanceert dit jaar het nieuwe plantaardige merk 'The Simple Root' in het Verenigd Koninkrijk. Het product wordt in de markt gezet als zuivelvervanger, en omvat dips, spreads, sauzen en kazen met een lage CO2-afdruk. De vraag van de consument naar plantaardige alternatieven voor vlees en zuivel groeit snel, waarbij de waarde van de Britse plantaardige markt naar verluidt meer dan £600 miljoen waard is.
Het assortiment wordt later dit jaar gelanceerd in Engeland, met een wereldwijde uitrol over belangrijke markten van McCain. In de productlijn zitten kooksauzen en een reeks dipsauzen zoals geroosterde knoflook. De technologie om deze ingrediënten te creëren, zijn ontwikkeld samen met McCain Foods en investeerder Pilot Lite Capital. Met The Simple Root wil McCain de romige smaak en textuur van zuivel creëren, door middel van wortelgroenten, kruiden en specerijen. Alle producten in het assortiment van The Simple Root hebben een lage CO2-afdruk en bevatten lokaal geproduceerde ingrediënten.
Game changing
Louise Wymer, CEO van The Simple Root in het Verenigd Koninkrijk, zegt op de website van McCain: "De veelzijdigheid van de unieke ingrediëntenbasis stelt ons in staat onze Britse lancering snel te volgen met een robuuste innovatiepijplijn van plantaardige producten van The Simple Root. Zoals zoals desserts die de verwennerij bieden waar consumenten naar hunkeren, maar zonder zuivel of noten. We kunnen niet wachten om dit game changing in het Verenigd Koninkrijk te lanceren."
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.