De Nederlandse pizzaketen New York Pizza meldt dat het twee nieuwe overnames doet in Duitsland. Daarmee versnelt het de uitbreiding bij onze oosterburen. Het doel is om uiteindelijk ook buiten Nederland dominant te worden. Duitsland speelt een grote rol in die groei-ambitie.
Iets meer dan een maand geleden maakte New York Pizza bekend de Duitse branchegenoot Stückwerk over te nemen. Daarmee werd een eerste stap gezet in de doelstelling om op internationaal niveau te groeien. Het aantal Duitse vestigingen steeg in één klap naar 34. Inmiddels zijn dat er al 107. New York Pizza heeft afgelopen week namelijk ook te kennen gegeven Pizza Planet en Flying Pizza in Duitsland over te nemen. Flying Pizza heeft 43 vestigingen in het noorden en oosten van het land en Pizza Planet heeft dertig filialen in en rond Berlijn.
Ook buiten ons land domineren
New York Pizza heeft de ambitie om een van de grootste spelers in Duitsland te worden. Het wil het aantal filialen bij onze oosterburen uitbreiden naar circa duizend. Ook in België ziet het veel potentie. De overname door Orkla een paar maanden terug is daar een hulpmiddel voor. "Dit is een belangrijke stap in de ontwikkeling van New York Pizza en zal ervoor zorgen dat we op internationaal niveau sneller kunnen groeien", zo schreef het management van New York Pizza toentertijd.
Afgelopen jaar zag de keten de verkopen met 20% stijgen. Dat had vooral te maken met de coronapandemie, waardoor consumenten gedwongen thuis zaten. Het feit dat niet buiten de deur gegeten kon worden, zorgde voor een opleving in thuisbezorging. Zowel het aantal bestellingen als de grootte ervan nam toe. De omzet kwam uit op €54,7 miljoen, inclusief inkomsten uit deegproductie. Sinds 2008 is de omzet jaar op jaar met 12% toegenomen. Het openen van nieuwe verkooppunten speelt daar een grote rol in.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.