Het derde kwartaal van 2021 was wederom een goed kwartaal voor HelloFresh. De aanbieder van maaltijdboxen zag zowel een groei in het klantenbestand en het aantal bestelling als een toename in het orderbedrag. Nu de cijfers kwartaal op kwartaal stijgen, heeft het bedrijf besloten om ook de omzetverwachting voor het hele jaar te verhogen.
HelloFresh bestaat deze maand tien jaar, en dat viert de bezorger van maaltijdboxen met de publicatie van uitstekende kwartaalcijfers. Het afgelopen kwartaal heeft HelloFresh namelijk 27,5 miljoen bestellingen verwerkt. Dat is een plus van 41,6% met dezelfde periode een jaar eerder. De groepsomzet steeg over het derde kwartaal van dit jaar met 45% naar €1,4 miljard. Dat was een jaar eerder 'slechts' €970 miljoen. De omzetgroei komt voort uit het groeiende aantal klanten: +38,8%. Ook lag het gemiddelde bestelbedrag hoger dan een jaar geleden. De aangepaste Ebitda komt uit op €79,8 miljoen. Dat is wel 30% lager dan in het derde kwartaal van 2020.
Dominik Richter, medeoprichter en algemeen directeur van HelloFresh in een persverklaring: "In het derde kwartaal van dit jaar hebben we volop ingezet op het verbeteren van onze product- en serviceniveaus. Daardoor is de waardepropositie voor onze klanten aanzienlijk verbeterd. Dat zien we terug in de cijfers. Ook hebben we uitgebreid op de wereldkaart. In juli lanceerden we ons platform in Noorwegen en in oktober in Italië. We blijven zo gefocust op onze omzetdoelstelling van €10 miljard op de middellange termijn."
Verhoging van de verwachting
Met het oog op de aanhoudende groei van het klantenbestand en de stijgende bestelbedragen heeft HelloFresh de omzetverwachting voor dit jaar omhoog bijgesteld. Eerder ging de aanbieder van maaltijdboxen uit van een omzetgroei van 45% tot 55%. Dat heeft het nu verhoogd naar 57% tot 62%. De overname van Youfoodz draagt 0,4% meer bij aan de omzet dan eerder verwacht. Het bedrijf stelt de verwachting voor de Ebitda-marge niet bij. De marge over heel 2021 moet uitkomen tussen 8,25% en 10,25%.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.