Dafinchi / Shutterstock.com

Nieuws Kwartaalcijfers

Derde kwartaal was weer uitstekend voor HelloFresh

3 November 2021 - Kimberly Bakker

Het derde kwartaal van 2021 was wederom een goed kwartaal voor HelloFresh. De aanbieder van maaltijdboxen zag zowel een groei in het klantenbestand en het aantal bestelling als een toename in het orderbedrag. Nu de cijfers kwartaal op kwartaal stijgen, heeft het bedrijf besloten om ook de omzetverwachting voor het hele jaar te verhogen.

HelloFresh bestaat deze maand tien jaar, en dat viert de bezorger van maaltijdboxen met de publicatie van uitstekende kwartaalcijfers. Het afgelopen kwartaal heeft HelloFresh namelijk 27,5 miljoen bestellingen verwerkt. Dat is een plus van 41,6% met dezelfde periode een jaar eerder. De groepsomzet steeg over het derde kwartaal van dit jaar met 45% naar €1,4 miljard. Dat was een jaar eerder 'slechts' €970 miljoen. De omzetgroei komt voort uit het groeiende aantal klanten: +38,8%. Ook lag het gemiddelde bestelbedrag hoger dan een jaar geleden. De aangepaste Ebitda komt uit op €79,8 miljoen. Dat is wel 30% lager dan in het derde kwartaal van 2020.

Dominik Richter, medeoprichter en algemeen directeur van HelloFresh in een persverklaring: "In het derde kwartaal van dit jaar hebben we volop ingezet op het verbeteren van onze product- en serviceniveaus. Daardoor is de waardepropositie voor onze klanten aanzienlijk verbeterd. Dat zien we terug in de cijfers. Ook hebben we uitgebreid op de wereldkaart. In juli lanceerden we ons platform in Noorwegen en in oktober in Italië. We blijven zo gefocust op onze omzetdoelstelling van €10 miljard op de middellange termijn."

Verhoging van de verwachting
Met het oog op de aanhoudende groei van het klantenbestand en de stijgende bestelbedragen heeft HelloFresh de omzetverwachting voor dit jaar omhoog bijgesteld. Eerder ging de aanbieder van maaltijdboxen uit van een omzetgroei van 45% tot 55%. Dat heeft het nu verhoogd naar 57% tot 62%. De overname van Youfoodz draagt 0,4% meer bij aan de omzet dan eerder verwacht. Het bedrijf stelt de verwachting voor de Ebitda-marge niet bij. De marge over heel 2021 moet uitkomen tussen 8,25% en 10,25%.

Heeft u een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Kimberly Bakker

Kimberly Bakker is content coördinator bij Foodbusiness. In haar dagelijkse leven speelt sport een belangrijke rol en voeding is voor een optimale prestatie uiteraard van groot belang. Met analyses over bijvoorbeeld de grondstoffenmarkt, achtergronden bij het nieuws en interviews met startups geeft ze duiding aan de gehele ‘foodbusiness’.

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden