De Nederlandse overheid heeft iets meer dan twee jaar terug officieel gekozen voor de invoering van de Nutri-Score. Verwacht wordt dat die in de eerste helft van dit jaar landelijk wordt gebruikt. In het kader daarvan heeft Albert Heijn nieuwe stappen gezet in de geleidelijke invoering van het voedselkeuzelogo.
Dat betekent dat sinds maandag 3 januari het voedselkeuzelogo bij ongeveer 6.000 eigen-merkproducten zichtbaar is op de elektronische prijskaartjes, in de bonusfolder, in de app en op de website. Een aantal producten van het huismerk krijgt de Nutri-Score de komende maanden ook op de verpakking. Dat meldt de supermarktketen.
Nutri-Score is ontwikkeld door Franse wetenschappers en inmiddels al ingevoerd in Duitsland, Spanje, Zwitserland, Luxemburg en België. De Nederlandse overheid heeft iets meer dan twee jaar geleden officieel voor het voedselkeuzelogo gekozen. Het logo moet consumenten helpen om in één oogopslag te zien welke producten binnen een productgroep een gezondere samenstelling hebben. Verwacht wordt dat Nutri-Score in de eerste helft van 2022 landelijk wordt gebruikt.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.