De organische groei van Kellogg's was in het vierde kwartaal van 2021 5,2%. Het totale resultaat viel wel lager uit in vergelijking tot het vierde kwartaal van een jaar ervoor. Dat kwam vooral door de stakingen op het bedrijf en problemen in de logistiek.
Het jaarresultaat over 2021 van Kellogg's kwam lager uit dan in 2020. In de presentatie van de kwartaalcijfers gaf de ontbijtgigant aan nog steeds te maken te hebben met een uitdagende operationele omgeving met hoge kosteninflatie. Ook kampt het bedrijf nog met wereldwijde verstoringen van de leveringen. Daarnaast had het bedrijf last van de staking die weken duurde onder werknemers van de diverse graanfabrieken. Zij eisten een beter loon en meer waardering voor de onregelmatige werktijden in de coronacrisis. Door de staking werd er minder verkocht en ontstonden er problemen in de logistiek, want er was een tekort aan arbeidskrachten. Door een brand in de graanfabriek in Noord-Amerika vielen de kosten ook lager uit dan gepland.
Opkomende markten
De groei van de netto-omzet werd in 2021 gedreven door een positieve prijsmix en een opmerkelijk momentum in snacks en opkomende markten zoals Latijns-Amerika en Afrika. De Pringles-snacks blijven onverminderd populair, en groeiden ook in het vierde kwartaal door met 21%. Ook de diepvriesdivisie groeide in het vierde kwartaal, waaronder het merk Eggo (wafels). Deze trends van opkomende markten en groei van diverse snacks zetten zich voort in het vierde kwartaal van 2021.
Stevie Cahillane, CEO van Kellogg's: "Nu we de boeken voor het boekjaar 2021 hebben gesloten, kan ik niet trotser zijn op de focus en vastberadenheid van onze organisatie om uitdagingen aan te gaan en onze financiële verplichtingen na te komen."
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.