Foodgigant Kraft Heinz en start-up TheNotCompany starten een joint venture, zo maakt eerstgenoemde deze week bekend. "Deze nieuwe joint venture moet de wereldwijde voedselproductie opnieuw gaan vormgeven en de weg naar een duurzame toekomst vrijmaken", stelt de multinational in een verklaring. Beide partijen hebben een gezamenlijk doel: de acceptatie van plantaardige voedsel versnellen.
De belangstelling voor plantaardig voedsel neemt toe onder consumenten, maar er blijven barrières. Zo meldt Kraft Heinz. "Vooral op het gebied van smaak, variëteit en beschikbaarheid." De joint venture, die zal opereren onder de naam 'The Kraft Heinz Not Company', moet oplossingen bieden voor deze hindernissen. "De joint venture met TheNotCompany is een cruciale stap in de transformatie van ons productportfolio. Wij geloven dat technologie een revolutie teweegbrengt in de creatie van plantaardig voedsel met eenvoudigere ingrediënten."
Het hoofdkantoor van The Kraft Heinz Not Company wordt in Chicago gevestigd en krijgt onderzoeks- en ontwikkelingsfaciliteiten in San Francisco. De joint venture focust zich vooral op plantaardige innovatie in tal van productcategorieën van Kraft Heinz. Lucho Lopez-May, die de directeur van de divisie Noord-Amerika van TheNotCompany is, wordt de CEO van The Kraft Heinz Not Company. Hij was voorheen CEO van Garland Food en voorzitter van de Strategic Growth Channels bij Danone North America.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.