Shutterstock

Nieuws Plantaardig

DMK ziet brood in plantaardige zuivel

29 Maart 2022 - Wouter Baan

De Duitse zuivelcoöperatie DMK schaalt op in plantaardige zuivel en zuivelalternatieven. Het productportfolio van het merk 'Milram' wordt uitgebreid met plantaardige toetjes en cacaomelk.

DMK signaleert veranderde opvattingen in de samenleving, de politiek en de economie wat leidt tot andere consumententrends. Onder andere in de consumptie van veganistische zuivel. "Als bedrijf zien we voordelen van deze ontwikkeling", aldus CEO Ingo Müller van DMK.

Müller geeft aan dat plantaardige zuivel vooral ook goed moet scoren op het gebied van smaak en gezondheidswaarde. Ondertussen blijft DMK de veganistische lijn verder ontwikkelen. Uiterlijk in het eerste kwartaal van 2023 worden nieuwe producten gelanceerd.   

'Geen gevoelig punt'
Voor de Nederlandse leden van DOC Kaas, dat aandeelhouder is van DMK, is de focus op plantaardige zuivel geen gevoelig punt. Recent gaf voorzitter Guus Mensink in een interview aan dat plantaardige zuivel ten goede komt aan het bedrijfsresultaat en daarmee de melkprijs van de leden.  

Heeft u een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Wouter Baan

Wouter Baan is hoofdredacteur van Foodbusiness. Hij volgt daarnaast de grondstofmarkten op de voet en heeft hierbij de focus op dierlijke eiwitten als zuivel en vlees. Daarbij interviewt hij op regelmatige basis kopstukken uit de foodwereld.

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden