Müller Milk & Ingredients heeft het huismerk vloeibare melk opnieuw op de markt gebracht. "Dit keer met échte focus op gezondheid, recyclebaarheid van verpakkingen en verantwoorde inkoop", schrijft de zuivelonderneming in een persbericht. De herintroductie past ook in de strategie om marktleider te worden in de Britse private label.
Bij de rebranding is eveneens focus gelegd op informatievoorziening richting de consument. Zo staat duidelijk op het nieuwe melkpak dat het product vers van een van Mülller's toeleverende bedrijven in Groot-Brittannië afkomstig is. Ook wijst de nieuwe verpakking de consument erop dat de fles 100% recyclebaar is en dat het tenminste 30% gerecycled materiaal bevat. Uiteindelijk zullen ook de verpakkingen van de boter- en roomproducten worden vernieuwd.
"De in het oog springende kleuren zorgen ervoor dat het assortiment zich onderscheidt van de rest en we zijn ervan overtuigd dat de verbeterde berichten over recycleerbaarheid, gezondheid en verantwoorde inkoop aanslaan bij klanten, retailers en shoppers. Als consumentgericht bedrijf zullen we ons blijven aanpassen en harder dan ooit werken om te voldoen aan de behoeften van de markten die we bedienen, zodat toekomstige generaties kunnen blijven profiteren van de goede eigenschappen van zuivel", aldus Nick Garner, Business Unit Head bij Müller Milk & Ingredients bij Müller.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.