Voedingsconcern Danone heeft naar eigen zeggen een sterke eerste helft van goed 2024 achter de rug, met wel iets lagere verkopen dan in de eerste helft van 2023, maar met een 11,5% hoger netto resultaat.
De netto winst steeg met €128 miljoen naar €1,219 miljard. De omzet daalde met €410 miljoen naar €13,76 miljard. De sterkste groei van de verkopen werden genoteerd in China en een reeks andere Aziatische landen. Ook de Amerika's deden het vrij goed.
Qua resultaten deed het bedrijfsonderdeel Specialised Nutrition het het best, wat opvallend was, van eerder was het vooral het onderdeel Water dat het sterkste groeide. Nu deed dit onderdeel het dus minder goed, behalve in China.
De producten van Specialized Nutrition deden het met name goed in China en zuid-Amerika. Op de eerste markt vooral met kindervoeding en medische voeding. In de VS deed Specialized Nutrition het overigens helemaal niet goed. Daar werd 6% daling van de verkopen geregistreerd.
Het bedrijfsonderdeel EDP (Essential Dairy + plant-based products) presteerde het matigst, maar zag met producten als YoPro en Actimel toch goede groei in zowel Europa als bijvoorbeeld Japan.