Nespresso

Nespresso Erik van Houten

Interview Nespresso

'Nespresso is over tien jaar duurzaamste koffiemerk'

‘Nespresso, what else?’ Het is een slogan, verwoord door acteur George Clooney, die iedereen kent. Aan naamsbekendheid schort het dan ook niet. Toch bevindt het koffiemerk zich midden in een transformatie. 'We willen toegankelijker zijn en gezien worden als hét duurzame koffiemerk”, vertelt marketingdirecteur Erik van Houten van Nespresso Nederland.
4 Maart 2022
Nespresso koffiebonen

Analyse Nespresso

Nespresso houdt groei vast, zelfs met uitdagingen zat

What else!? Wie kent de uitspraak van George Clooney niet. Het is dé associatie die je maakt bij het horen van het merk Nespresso. Het bedrijf dat bijna veertig jaar geleden uit de grond werd gestampt, is inmiddels uitgegroeid tot een multinational met een jaarlijkse omzet van omgerekend €5,3 miljard. Ook de coronacrisis heeft het bedrijf geen windeieren gelegd. Toch zijn er ook uitdagingen. Denk aan duurzaamheid. Een lastig onderwerp in de koffiebranche. En ook de associaties met kinderarbeid hebben het bedrijf geen goed gedaan. Hoe ziet de toekomst eruit?
25 Juni 2021
koffiebonen

Nieuws Nespresso

Zwitserse productielocatie van Nespresso uitgebreid

Koffieproducent Nespresso maakt bekend te starten met de uitbreiding van de productielocatie in Romont, Zwitserland. De eerste stenen van de tweede productiehal zijn inmiddels gelegd. Met de uitbreiding in Zwitserland realiseert het tien nieuwe lijnen, waarmee de productiecapaciteit wordt verdubbeld en aan de groeiende vraag kan worden voldaan.
15 Juni 2021

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden