defotoberg / Shutterstock.com

Nieuws Ondernemen

Duitse Lidl maakt vlees en vega even duur

12 Oktober 2023 - Max van der Heijden

De Duitse tak van supermarktketen Lidl trekt de prijzen van vlees en plantaardige artikelen van het eigen merk Vemondo gelijk. Het merendeel van de Vemondo producten wordt even duur als de dierlijke variant. 

Lees Foodbusiness 14 dagen gratis

Maak gratis én vrijblijvend 14 dagen kennis
met onze marktinformatie

Onbeperkt alles lezen?

Kies het abonnement dat het beste bij u past

  • Toegang tot alle Premium marktinformatie
  • Technische Analyse van grondstoffen en valuta
  • Inzicht in actuele prijzen en noteringen
Voordeligste keuze
Heeft u een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Lidl gelooft dat een duurzaam consumptiepatroon alleen haalbaar is als het bijbehorende dieet ook betaalbaar en toegankelijk is. Meestal zijn plantaardige alternatieven duurder dan dierlijke producten, zegt de discounter. Daar wil de Lidl nu verandering in brengen. 

"Door de prijzen van onze Vemondo producten aan te passen, hopen we meer klanten uit te nodigen om onze plantaardige alternatieven te proberen, zonder dat prijs het doorslaggevende criterium is'', zei Christoph Graf, managing director products bij Lidl in het persbericht. De in 2020 geïntroduceerde Vemondo productlijn bestaat inmiddels uit 100 artikelen. 

Eiwitratio
De supermarktketen heeft ook de verhouding plantaardige en dierlijke eiwitbronnen in het assortiment berekend, die is momenteel 11 op 89% in vlees en 6 op 94% in zuivel. Op basis daarvan heeft Lidl zich tot doel gesteld om tegen 2030 het aandeel van plantaardige eiwitbronnen te vergroten naar 20% en het aandeel plantaardige zuivel tot 10%.

Bel met onze klantenservice 0320 - 343 368

of mail naar support@foodbusiness.nl

wilt u ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in uw inbox

Aanmelden