Nederlandse kweekvleesproducent Mosa Meat heeft in een nieuwe investeringsronde €40 miljoen opgehaald, zo maakt het bedrijf in een persbericht bekend. Het bedrijf wil het geld gebruiken om de productie op te schalen en de kosten van het productieproces te verlagen. Een van Europa’s grootste pluimveebedrijven behoort tot de investeerders.
Volgens het bedrijf was er meer interesse van investeerders dan het bedrijf aan aandelen aanbood. De grootste investeerders zijn Lowercarbon Capital en M Ventures. Daarnaast heeft het Duitse pluimveebedrijf PHW Group kapitaal in het bedrijf gestoken. Opmerkelijk gezien de grote interesse van de markt is dat ook het Nederlandse staatsinvesteringsfonds Invest-NL, het Limburgs Energie Fonds (LEF) en InvestEU van de Europese Unie tot de investeerders behoren.
Mosa Meat is zeer tevreden met het verloop van de investeringsronde. In het persbericht geeft CEO Maarten Bosch aan dat het macro-economische landschap de laatste twee jaar moeilijk is waardoor het bedrijf gedwongen wordt nog strategischer te opereren. Met het extra kapitaal kan het bedrijf naar een commerciële lancering toewerken. Daarnaast is hij erg te spreken over de investering vanuit de conventionele vleessector.