Vivera neemt zijn Nederlandse concurrent De Vegetarische Slager over, zo heeft het bedrijf bekendgemaakt. Daarmee sluiten de twee grote Nederlandse namen in de sector de handen ineen. Vivera geeft aan dat de ambities van beide bedrijven goed samenvallen. Unilever besloot eind vorig jaar onder meer dit bedrijf te verkopen, om te kunnen focussen op de sterkste merken.
Vivera geeft aan interesse te hebben in De Vegetarische Slager vanwege het sterke supermarktassortiment en de solide positie in de foodservice. Daarnaast beschikt De Vegetarische Slager over technologieën die een waardevolle aanvulling vormen op het productieproces van Vivera.
Unilever besloot eind vorig jaar De Vegetarische Slager te verkopen om zich te richten op dertig internationale topmerken. Dit zijn merken die jaarlijks minimaal €1 miljard aan omzet genereren. Naast De Vegetarische Slager deed het concern ook Unox en Conimex van de hand. Eind februari werd CEO Hein Schumacher, de drijvende kracht achter dit beleid, plotseling ontslagen.