Om de biodiversiteit van de Nederlandse melkveehouderij te verbeteren starten Aldi en FrieslandCampina een nieuw project. Onder de naam 'Kruidenrijk Grasland' helpen de twee bedrijven de weilanden van 43 boeren aantrekkelijker te maken voor insecten en weidevogels.
De komende vijf jaar zaaien deelnemende boeren in de maanden augustus en september 80 hectare weideland in met een mix van diverse soorten grassen en kruiden. Melkveehouders die meewerken aan het project ontvangen een vergoeding van de Aldi, dat meldt de Duitse supermarktketen in een persbericht.
Samenwerking in de keten
FrieslandCampina zegt blij te zijn dat Aldi de verduurzaming van hun leden-melkveehouders ondersteunt. "Samenwerkingen zoals deze, waarbij producent, retailer én boer gezamenlijk investeren in een duurzame toekomst, maken het verschil", zegt Managing Director FrieslandCampina Nederland Dustin Woodward. De zuivelfabrikant hoopt dat het project andere partijen inspireert om samen te werken aan meer biodiversiteit en een duurzame zuivelketen.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.