Op de nieuwe locatie van Aeres Hogeschool in Almere is vandaag – zaterdag 9 oktober – de Dutch Food Week afgetrapt. "Jong, oud, arm en rijk. Iedereen heeft wel wat met goed en lekker eten", vertelt Dirk Duijzer, voorzitter van Dutch Food Week. Om voedselproductie onder de aandacht te brengen, worden de hele week verschillende activiteiten in het land georganiseerd. Daarbij komt vooral het werk van de boer in de spotlight te staan.
Een groep van dertig tot veertig gegadigden was zaterdag 9 oktober live aanwezig bij de officiële aftrap van Dutch Food Week. Maar, ook thuis – via een live-uitzending – kon de feestelijke opening worden bijgewoond. De dag werd aan elkaar gepraat door Roxana van der Meulen, maar de échte aftrap was voor Wil Bekkering, directielid van Aeres Hogeschool. "Het is een eer om dé locatie voor de aftrap van de zeven editie van Dutch Food Week te zijn. De drie thema's: duurzaamheid, gezondheid en een goed leven, passen uitstekend bij dat wat wij hier ook willen bewerkstelligen. Groen is immers de verbindende schakel in al deze thema's."
Verbinding is hét sleutelwoord
Dirk Duijzer, de voorzitter van Dutch Food Week, onderschrijft dat. "Voedsel is niet vandaag de dag niet meer alleen prijs, kwaliteit en smaak. Het draait om veel meer. Met voedsel komt alles in het leven voorbij." De Korte Keten Automaat die vandaag (zaterdag 9 oktober) geopend is in Almere ondersteunt dat. "Dat is echt een mooi initiatief. Het brengt de boer en de consument dichter bij elkaar. Bij mij in de buurt zit ook een boer die zijn asperges op die manier verkoopt. Het mooie hieraan is dat meer boeren mee kunnen doen." Maar, zegt Duijzer: "Vergeet ook niet om af en toe een praatje te maken met de boer!"
Foodbusiness is mediapartner van Dutch Food Week. Dutch Food Week is tot zaterdag 16 oktober. Er worden in het hele land verschillende activiteiten georganiseerd om de consument meer inzicht te geven in de voedselketen. Maar ook zijn er webinars en seminar voor foodprofessionals in de sector. Meer weten? Kijken op www.dutchfoodweek.nl.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.